Životopis

Ivana Rogar

Ivana Rogar rođena je 1978. u Zagrebu, gdje je, po završetku srednje škole u SAD-u, diplomirala 2004. iz komparativne književnosti te engleskog jezika i književnosti na Filozofskom fakultetu. Na istom fakultetu upisala je poslijediplomski studij iz komparativne književnosti u sklopu kojeg je objavila više znanstvenih radova i sudjelovala na nekoliko konferencija. Urednica je u časopisima Quorum i Fantom slobode, Libra Libera te u nakladničkoj kući Durieux. Uredila je više časopisnih temata iz područja književne teorije i suvremene književnosti te, kao glavna urednica, čitave brojeve. Također je uredila deset knjiga iz područja književnosti i znanosti o književnosti. Prvu zbirku priča Tamno ogledalo objavila je 2014. u Durieuxu, a drugu, Tumačenje snova 2016. kod istog nakladnika. Za potonju je osvojila nagradu Hrvatskog društva pisaca “Janko Polić Kamov”. Radila je kao prevoditeljica (s engleskog je prevela više romana za Algoritam, Školsku knjigu, Kršćansku sadašnjost i Mozaik knjiga te brojne prozne tekstove u Zarezu, Quorumu, Libri Liberi i drugim časopisima), te kao lektor i redaktor (Celeber, Oceanmore itd.). U 2014., kao vanjska suradnica u Leksikografskom zavodu Miroslav Krleža, za Proleksis enciklopediju sastavila je 40-ak književnopovijesnih i književnoteorijskih natuknica.

BIBLIOGRAFIJA

Književni radovi
“Veliki majstor”. Script. https://scriptoriummm.wordpress.com/2017/06/05/ivana-rogar-veliki-majstor/
“Newcomers”. Guernica Magazine (20. veljače 2017).
“Stvaranje sigurne udaljenosti”. Riječi i Riječi. Hrvatski radio, (5. siječnja 2017).
“Golubovi su odletjeli”. Kritična masa. https://www.kriticnamasa.com/item.php?id=965
Tumačenje snova. Zagreb: Durieux, 2016.
 “Trup”. Zbornik Hrvatskog radija, 2016.
“Sunset in August”. Words Without Borders (siječanj 2016).
Tamno ogledalo. Beograd: Književna radionica Rašić, 2015.
Tamno ogledalo. Zagreb: Durieux, 2014.
“Spomenar”. Autsajderski fragmenti, 15 (2013).
“Veliki majstor”. Tema, 5/6 (2011).
“Problem”. Balkanski književni glasnik, 9 (2007). http://balkanliteraryherald.com/broj9/ivanarogar9.htm.
“Zavjese”. Zarez, 206 (18. svibnja 2007).

Odabrani esejistički i književno-teorijski radovi
“Méconnaissance kao dijegetičko sredstvo”. Уметност и контекст: религија у уметничким делима. Beograd, Niš: Srpska akademija nauka i umetnosti, 2016.
“Visoko stiliziran poetski jezik” u Danijel Žeželj. Kralj Nekropolisa. Bizovac: Matica hrvatska, 2016.
“Narativnost i naratibilnost u ranim radovima Danijela Žeželja”. Glif. http://www.glif.rs/blog/narativnost-naratibilnost-u-ranim-stripovima-danijela-zezelja/
“Maupassantova pouka”. Glif. http://www.glif.rs/blog/mopasanova-pouka/.
“Tessa iz porodice d’Urberville: Slučaj Angela Clarea”. Glif. http://www.glif.rs/blog/tessa-iz-porodice-durberville-slucaj-angela-clarea/.
“Što ćemo Hemingwayem?”. Ključne kosti. https://kljucnekosti.wordpress.com/2014/12/26/ivana-rogar-sto-cemo-s-hemingwayjem.
“Funkcija praznog označitelja u filmskoj trilogiji Millenium”. Hrvatski filmski ljetopis, 79-80 (2014).
“Ines Prica: Višeglasje u jednini”. Quorum, 1/2/3 (2013).
“Ostrašćeni kaos Samuela Greenberga”. Libra Libera, 32 (2013).
“Festival kratkometražnog horora”. Libra Libera, 32 (2013).
“Neuroestetika i čitanje književnosti”. Quorum, 1/2/3 (2012).
“Proizvodnja rasnog značenja u filmovima Spikea Leeja”. Hrvatski filmski ljetopis, 69 (2012).
“Lorrie Moore pred stubama”. Quorum, 5/6 (2010).
“Jean Baudrillard, tip suvremene perspektive društva”. 15 dana, 4/5 (2009).

Književni opus